IndyVille

Indiana Jones and the Fate of Atlantiksen läpipeluuohje: Atlantis

Atlantis: Ota puinen esine. Kosketa kivisortumaa oikealla ja käytä tikkaita siihen. Mene ylös ja avaa kivilaatikko. Ota metallinen soihtu ja laita helmi siihen. Ota tikkaat ja laita kivet tappiin.

Kuva 10

Laita kivet vastakkaiseen asentoon kuin pienoismallihuoneessa. Paina tappia ja laita helmi patsaan suuhun. Ota kivikiekot ja mene ovesta sisään. Atlantiksen huoneiden paikat vaihtelevat, tässä on tarvittavia esineitä.

Kuva 11

Uloimmalla kehällä on sortumia. Oikealla alhaalla on luuranko, jolta otat rintakehän.

Juokse natsia päin ja hakkaa hänet. Ota hänen makkaransa ja laita se rintakehään.

Etsi huone jossa on rapuallas. Laita rintakehä altaaseen ja odota kunnes nappaa. Ota rintakehä.

Etsi huone jossa on robotin osia. Ota hammaspyörä.

Etsi huone jossa on lisää robotin osia. Ota pronssipyörä.

Etsi huone jossa on patsas ja sortunut lattia. Laita tikkaat kuilun päälle ja mene ottamaan kuppi. Mene takaisin ja ota tikkaat mukaasi.

Etsi huone jossa on patsas, joka näyttää härän ja kalan välimuodolta. Ota patsaan pää.

Etsi laavahuone. Laita kuppi alustalle ja patsaan pää sen yläpuolelle. Mene konehuoneeseen ja laita pronssipyörä tappiin ja kaada laava ylhäällä olevaan tuuttiin (funnel). Ota helmet ja tee se uudestaan. Ota pronssipyörä.

Etsi huone, josta vie tunneli vankilaan. Se on oikea, jos patsas on edessäsi ristikon takana. Laita helmi patsaan suuhun.

Etsi huone jossa on samanlainen patsas kuin Islannissa. Ota se ja mene vartijahuoneeseen (sentry room). Laita helmi ankerias patsaan suuhun ja toinen helmi kalapatsaan suuhun. Mene sisään.

Mene vankilaan. Ota patsaan osa ja mene kanaaliin.

Heitä mustekalalle rintakehä ja ui toiselle puolelle. Laita helmi rapulautan suuhun ja kellu vasemmalla olevalle portille. Laita siihen aurinkokivi ja seuraavaan kuukivi jne. Huoneessa jossa on ovi, mene ylös. Ota puolikuunmuotoinen hammaspyörä kaapista ja sulje kaappi. Katso sitä ja paina muistiisi miltä se näyttää. Mene takaisin lautalle ja mene vasemmalla puolella olevasta portista. Mene käytävään. Käytä tikkaita patsaaseen ja avaa luukku.

Kuva 12

Katso koneistoa ja laita pronssipyörä keskellä olevaan tappiin, patsaan osa pyörän päälle, puolikuunmuotoinen hammaspyörä oikealla oleviin tappeihin ja toinen hammaspyörä vasemmalle ylös. Laita helmi patsaan osan suuhun. Mene alas ja laita ketjun toinen pää käteen ja toinen ovessa olevaan pronssirenkaaseen. Katso taas koneistoa ja laita hammaspyörä alempaan tappiin ja helmi suuhun. Ota maasta sarananaula (hinge pin). Mene Sophian luokse ja anna hänelle sarananaula. Nosta ristikkoa ja sano ”minulla on idea”. Käske Sophian laittaa laittaa sarananaula pönkäksi ristikon alle. Nosta ristikkoa ja ota sarananaula. Mene takaisin kanaalin patsaan luokse ja sisään Atlantiksen toiseen renkaaseen.

Atlantiksen toinen rengas: Kun menet sisään niin Sophia lähtee eteenpäin.

Kuva 13

Seuraa häntä ovesta sisään ja mene niin vasemmalle kuin voit. Ota kolosta valtikka (scepter), ja katso Sophiaa. Laita helmi kaulakorun suuhun ja käytä laatikkoa kaulakoruun. Kun Nur-Ab-Sal on kuollut, mene ulos ja vasemmalle. Katso seinästä asento ja mene huoneeseen, jossa on rapuauto. Mene ylös ja laita valtikka ja sarananaula koneeseen niihin asentoihin, jotka olivat seinässä. Laita helmi suuhun ja koneen lähdettyä liikkeelle vaihda vipujen asento niihin, jotka olivat lattiassa. Kävele sillan loppuun ja alas.

Kuva 14

Atlantiksen kolmas ja viimeinen rengas: Kävele oviaukoista sisään kunnes pääset kohtaan, jossa seinässä näkyy kivikiekkojen asento. Paina se muistiin. Huomaa, että kuvassa oleva asento ei ole aina sama. Se vaihtelee peleittäin. Jos Sophia seuraa sinua olet oikealla reitillä. Jatka kulkemista kunnes tulet sillalle. Kävele sen yli eri laattoja käyttämällä ja kävele alas.

Kuva 15

Kävele sisään ja laita kivikiekot tappiin. Käännä kiekot samaan asentoon kuin seinässä. Natsien saavuttua paikalle puhu heille kunnes Kerner kuolee. Kun Übermann yrittää tehdä sinusta jumalan, sano että hänen kannaltaan se ei olisi hyödyllistä.

Sano että kertominen saattaisi ehkä toimia jakamisen sijaan. Mutta sano ei yhtään, kun hän kysyy montako helmeä. Sano että tapat hänet, kun olet jumala. Tee olosi mukavaksi ja katso loppupätkä.

Kuvat näytteitä pelistä Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Copyright © LucasArts 1992.