Kirjoittaja Aihe: Indiana Jones kirjat  (Luettu 10755 kertaa)

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Indiana Jones kirjat
« : 16.11.2006 klo 15:26:59 »
Mitä indykirjoja muulla porukalla on.

itselläni on tällä hetkellä vain kauhujensaaren kirous ja tässä huomenna tai maanantaina pitäisi tulla viimeinen ristiretki postiluukusta. Tietääkseni VP:llä ja Masalla on tämä kirja jo.

Sitten mulla olikin vielä yksi kirja jota en ole tullut lukeneeksi oskaan: Young Indiana Jones och den ondskefulla sekten.
Kyseessä on Indiana Jones junior kirja joka on ruottiksi ja siinä kai indy seikailee venäjällä.
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Indiana Jones kirjat
« Vastaus #1 : 16.11.2006 klo 15:30:29 »
Multa löytyy Indiana Jones ja Viimeinen ristiretki, Indiana Jones ja Kauhujen saaren kirous, Indiana Jones and the Genesis Deluge ja Indiana Jones and the Hollow Earth. Lisäksi oon lukenu Indiana Jones and the Unicorn's Legacyn. Pitäs hommata vähän lisää noita englanninkielisiä romskuja Amazonista. :-\

Masa

  • Kyyppari
  • Viestejä: 511
    • Indiana Jones Varasto
    • Sähköposti
Vs: Indiana Jones kirjat
« Vastaus #2 : 16.11.2006 klo 15:54:33 »
Samat ku VP:llä, paitsi Indiana Jones and the Hollow Earthia ei oo.

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Vs: Indiana Jones kirjat
« Vastaus #3 : 21.11.2006 klo 14:33:41 »
JEE! Indiana Jones ja viimeinen ristiretki kirja tuli postista ja kirja on kuin uuden veroinen (luultavasti lukematan). Kirjassa ei ole minkäänlaisia tahroja tai vaurioita (lukuun ottamatta divarin kirjoittamaa nelosta ekalle sivulle lyijykunällä)
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Indiana Jones kirjat
« Vastaus #4 : 21.11.2006 klo 16:52:50 »
Ai niin olihan mulla kans James Kahnin englanninkielinen Tuomion temppelin kirjaversio.

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Indiana Jones kirjat
« Vastaus #5 : 08.02.2007 klo 19:54:16 »
Tänään tuli Max McCoyn Indiana Jones and the Secret of Sphinx Amazonista.

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Vs: Indiana Jones kirjat
« Vastaus #6 : 02.04.2007 klo 14:41:35 »
Siinä pn jollekkin Indiana Jones ja viimeinen ristiretki kirja.. hyvässä kunnossa.. hintaakin on tosin aikapaljon siihen verrattuna millä hinnalla minä sain aivan uudenveroisen.

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=50817769
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Indiana Jones kirjat
« Vastaus #7 : 02.04.2007 klo 14:58:30 »
Mitvit? 18 egee?

Noitahan saa divareista viidellä...
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Indiana Jones kirjat
« Vastaus #8 : 02.04.2007 klo 18:32:30 »
Joko löytyy sulta hyllystä? Tai noita muita Indy-kirjoja?

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Indiana Jones kirjat
« Vastaus #9 : 02.04.2007 klo 20:16:19 »
Jos meikäläiseltä kysyit, niin juu, kyllä suomenkielinen LC löytyy hyllystä. Ollut siellä jo useamman vuoden. Maksoi markka-aikaan hyväkuntosena divarilöytönä kolmekymppiä, eli just suunnilleen ton vitosen nykyrahaksi muutettuna.

Muita tekeleitä olen jokusen alkukielellä lukenu ku oon onnistunu lainastosta bongamaan, mutta muuten saatavuudet on kyllä vähän heikot täällä raukoilla rajoilla. Nettiostoksille en oo jaksanu ryhtyä...
« Viimeksi muokattu: 02.04.2007 klo 20:24:17 kirjoittanut Finn »
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net

Rni

  • Indyfani
  • Viestejä: 9
Vs: Indiana Jones kirjat
« Vastaus #10 : 19.10.2007 klo 11:54:09 »
Minulla on hyllyssä tällä hetkellä kotona vain Viimeinen Ristiretki, mutta se on kyllä äärimmäisen hyvä kirja. Olen pitänyt sitä monta kertaa kakkakirjana (Öh. Vessassa käydessä on hyvä olla jotain kevyttä lehtikorissa, ja Ruotsin ylioppilasmateriaaleihin pari vuotta sitten kyllästyttäni taisin viimeksi lukea jälleen kyseisen Indyn).

Kirja on minusta yllättävän hyvä, ja sopii luettavaksi sekä ennen että jälkeen Viimeisen ristiretken katsomista. Indyn ajatuksia, tunteita ja henkistä kasvua on väläytelty paljon suuremmissa määrin kuin itse elokuvassa, ja kirjailija on myös taidokkaasti saanut pidettyä elokuvan humoristisen perusvireen mukana tarvittaessa. Jokaisen elokuvaa rakastaneen tulisi lukea kirja, sillä lukukokemuksen myötä itse elokuva saa sekin syvyyttä.

Erityisen vaikutuksen minuun teki Indyn sisäinen ristiretki, jota Indy kävi sisällään läpi kirjan konkreettisempien, Graalin maljaan liittyvien etsintätoimien ohessa. Retkeen liittyivät olennaisina erilaiset eläinsymbolit: pelikaani itävaltalaislinnan pihassa symboloi uhrautuvuutta, ja rohkeuden leijonan symboli löytyi uskaliasta harppausta tyhjään otettaessa (tämä näkyy elokuvassakin tärkeässä asemassa, mutta Indyn sisäinen pohdinta kirjassa tekee koko loikasta niin symbolisen ja mielenkiintoisen). Ja Indyn lopulta juodessa itse Graalin maljasta hän näkee etsinnän lopun ja päättymisen vertauskuvan - kotkan. Tämä kohtaus on kuvattu upeasti kirjassa, kun se elokuvassa jää pakostikin vain typertyneeseen hymyyn ja sen jälkeen ryntäämiseen ulos maljojen kammiosta.

Indyn sisäinen ristiretki myös syventää häntä hahmona - elokuvissa hänet esitetään kyllä epäluuloisena yliluonnollisten asioiden suhteen, mutta kirjassa Indy tuntuu todella löytävän jonkinlaisen henkisen valaistumisen ja kokevan Graalin maljan etsinnän enemmän henkisenäkin tehtävänä ja merkillisenä pyhänä hartauden tunteena.


VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Indiana Jones kirjat
« Vastaus #11 : 19.10.2007 klo 12:35:20 »
Muistaakseni tuo kotka esiintyy myös myöhemmissä Rob MacGregorin kirjoissa.


VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Indiana Jones kirjat
« Vastaus #12 : 28.01.2010 klo 23:51:02 »
Kirjoittelin juttua Martin Caidinin ja Wolfgang Hohlbeinin romaaneista, käykääpä tsekkaamassa.

Päivitystä vanhoihin tietoihin: nyt löytyy Rob MacGregorilta kaikki, Martin Caidinilta kaikki, Max McCoylta kaikki, Steve Perryn uusi Army of the Dead, James Kahnin Temple of Doom, suomenkieliset Viimeinen ristiretki, Kristallikallon valtakunta, Kauhujen saaren kirous sekä juniorien Kristallikallon valtakunta ja Tuomion temppeli.