Äänestys

Mikä on mielestäsi paras scifisarja/-elokuva kautta aikojen?

Tähtien Sota
6 (37.5%)
Star Trek
2 (12.5%)
Alien
0 (0%)
Taisteluplaneetta Galactica
1 (6.3%)
Babylon 5
0 (0%)
Star Wreck
0 (0%)
Tähtiportti
3 (18.8%)
Ei mikään, sci-fi ei kiinnosta minua
2 (12.5%)
Joku muu, mikä?
2 (12.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 16

Kirjoittaja Aihe: Paras scifi-sarja/-elokuva  (Luettu 20545 kertaa)

Indy-jäbä

  • Indyfani
  • Viestejä: 253
    • Sähköposti
Paras scifi-sarja/-elokuva
« : 18.07.2008 klo 09:33:23 »
Eli niinkuin otsikko sanoo, täällä voi keskustella ja riidellä parhaasta scifi-sarjasta ja/tai -elokuvasta. Itselläni ei ole varsinaista suosikkia, mutta jos joku pitää sanoa, niin minä sanon että Star Wars (Tähtien Sota).
KNEEEEEEEEEEEEEL!!!

Miksa

  • Indyfani
  • Viestejä: 136
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #1 : 18.07.2008 klo 11:48:38 »
Kyllä minäkin sanon Star Wars. Se on ainoa noista, mitä on tullu katottuu.

Tonos

  • Indyfani
  • Viestejä: 56
  • Anthony Tonos
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #2 : 18.07.2008 klo 15:35:45 »
Scifi elokuvia ei voi verrata sarjoihin, sillä sarjat muodostava laajemman tarinan. Mutta paras scifi on SW(seikkailua,jännitystä,romantiikkaa eli kaikkea mitä elokuvalta vaaditaan) ja samalla paras elokuvasarja ikinä. Paras scifi sarja taas on Stargate.

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #3 : 18.07.2008 klo 17:06:42 »
Paras scifi sarja taas on Stargate.
Anteeksiantamatonta muuten, että kaikkien aikojen pisimmän ajan yhtäjaksoisesti pyörinyt scifisarja unohdetaan omana vaihtoehtonaan pollista, vaikka mukaan jaksetaan mahduttaa kaiken maaliman Galactico-ticoja ja Tampereen tunarien tuotoksia (jotka ovat kyllä ihan hatunnoston arvoisia tekeleitä, ei siinä mitään).

Viisi raipaniskua ja ulos sateeseen seisomaan.
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net

Armistead

  • Indyfani
  • Viestejä: 37
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #4 : 18.07.2008 klo 17:54:32 »
Galactica ei ollut mikään huono sarja. Kävi jossain määrin Star Warsin korvikkeesta 80-luvulla. Siis tarkoitan niitä alkuperäisiä Galactica sarjoja, joissa seikkailivat Apollo ja Starbuck sekä Troy ja Dillon. Jälkimmäisten seikkailut maan pinnalla toisen maailmansodan aikana olivat kivaa campia. Näistä uusista jaksoista en ole jaksanut innostua yhtään.

Unohtaa ei sovi myöskään Avaruusasema Alfaa 1970-luvulta. Siinä oli sitä jotakin.

Indy-jäbä

  • Indyfani
  • Viestejä: 253
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #5 : 18.07.2008 klo 20:54:47 »
Paras scifi sarja taas on Stargate.
Anteeksiantamatonta muuten, että kaikkien aikojen pisimmän ajan yhtäjaksoisesti pyörinyt scifisarja unohdetaan omana vaihtoehtonaan pollista, vaikka mukaan jaksetaan mahduttaa kaiken maaliman Galactico-ticoja ja Tampereen tunarien tuotoksia (jotka ovat kyllä ihan hatunnoston arvoisia tekeleitä, ei siinä mitään).

Viisi raipaniskua ja ulos sateeseen seisomaan.
No en mä voi jokasta pirun sarjaa ja/tai elokuvaa laittaa tohon äänestykseen. Jos siinä ei nyt ollut noita Tähtiporttia ja Avaruusasema Alfaa (TP:tä oon kattonu, AAA:sta oon kullu jotain), niin pistäkää äänenne tuohon Joku muu-vaihtoehtoon, ei se niin hankalaa ole

P.S. Meinasin pistää TT:n tuohon äänestykseen, mutta kun päässäni pyöri Star Wreck, niin unohdin sen kokonaan.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2008 klo 21:01:31 kirjoittanut Indy-jäbä »
KNEEEEEEEEEEEEEL!!!

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #6 : 18.07.2008 klo 20:59:11 »
Vaihtoehto "joku muu" on marginaalituotoksille. Stargate EI ole marginaalifranchise.
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net

mk

  • Indyfani
  • Viestejä: 165
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #7 : 18.07.2008 klo 21:18:26 »
Paras scifi sarja taas on Stargate.
Anteeksiantamatonta muuten, että kaikkien aikojen pisimmän ajan yhtäjaksoisesti pyörinyt scifisarja unohdetaan omana vaihtoehtonaan pollista, vaikka mukaan jaksetaan mahduttaa kaiken maaliman Galactico-ticoja ja Tampereen tunarien tuotoksia (jotka ovat kyllä ihan hatunnoston arvoisia tekeleitä, ei siinä mitään).

Viisi raipaniskua ja ulos sateeseen seisomaan.
No en mä voi jokasta pirun sarjaa ja/tai elokuvaa laittaa tohon äänestykseen. Jos siinä ei nyt ollut noita Tähtiporttia ja Avaruusasema Alfaa (TP:tä oon kattonu, AAA:sta oon kullu jotain), niin pistäkää äänenne tuohon Joku muu-vaihtoehtoon, ei se niin hankalaa ole

P.S. Meinasin pistää TT:n tuohon äänestykseen, mutta kun päässäni pyöri Star Wreck, niin unohdin sen kokonaan.
Minä taasen olen vähän sitä mieltä että näitä äänestysketjuja ei tarvitsisi ollenkaan edes aloittaa. Onko näissä oikeasti edes mitään, mikä ketään kiinnostaa? Varsinkin, kun tässä tapauksessa on aika sekavaa laittaa elokuvia ja sarjoja sekaisin. Ei kiinnosta äänestin...  :roll:
"You shouldn't forget the importance of entertainment."

Indy-jäbä

  • Indyfani
  • Viestejä: 253
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #8 : 19.07.2008 klo 20:33:17 »
Minä taasen olen vähän sitä mieltä että näitä äänestysketjuja ei tarvitsisi ollenkaan edes aloittaa. Onko näissä oikeasti edes mitään, mikä ketään kiinnostaa? Varsinkin, kun tässä tapauksessa on aika sekavaa laittaa elokuvia ja sarjoja sekaisin. Ei kiinnosta äänestin...  :roll:
Hei, tiedätkös edes, mikä tämän alueen nimi on? No Kelavarasto. Tänne voi kirjoittaa kaikkea muista elokuvista ja genreistä, kuin Indy (en kuitenkaan tarkoita sitä, että seikkailu-genrestä ei saa kirjoittaa). Me kaikki emme ole tämän genren ystäviä, mutta tarkoittaako se sitä, että minun olisi pitänyt luoda semmoinen aihe, josta kaikki pitävät? No ei tietenkään. Loin semmoisen aiheen josta minä ja jotkut muutkin pitävät niin, että voimme jutella ja riidellä siitä. Ja nyt, se syy miksi pistin elokuvat ja sarjat yhteen on se, että molemmat liittyvät samaan genreen. Mutta lopetetaan nyt tämmöinen, ja jatketaan tätä äänestystä ja keskustelua, jooko?
« Viimeksi muokattu: 20.07.2008 klo 01:33:57 kirjoittanut VP »
KNEEEEEEEEEEEEEL!!!

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #9 : 20.07.2008 klo 01:34:30 »
Pointtina tais olla se että äänestystä on turha laittaa koska makuja on monia ja vaihtoehtoja tuhansia.

Nubian boy

  • Indyfani
  • Viestejä: 275
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #10 : 20.07.2008 klo 15:01:51 »
Joo Star Wars on paras en mäkään ole oikein muita nähnyt...

Indy-jäbä

  • Indyfani
  • Viestejä: 253
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #11 : 20.07.2008 klo 18:24:14 »
No niin, nyt kun menitte luvatta muuttamaan tuota minun luomaani äänestystä, niin lukitsin koko äänestyksen, kiitos teidän seuraavien kaverien: VP, tiedän että voit muuttaa äänestyksiä, jos haluat, mutta oliko pakko muuttaa juuri minun? Et ole paljonkaan muuttanut muiden äänestyksiä, mutta nyt menit valitsemaan minun, miksi? En ole tehnyt mitään pahaa, olen samanlainen kuin muutkin, halusin vain luoda tällaisen aiheen huvin vuoksi (en tarkoita, että tämä pitäisi luokitella turhaksi). Finn, tiedän kyllä, ettei Tähtiportti (Stargate) ole marginaalituotos, mutta minä vain nyt unohdin sen. Niin ollen luulin, että pistäisit äänesi Joku muu-paikkaan, mutta ei. Rupesit valittamaan heti ja etkä lopettanut, vaikka kerroin syyn.

Lisäksi haluaisin pistää palautetta Kairon baarin vanhempien käyttäjien käytöksestä: onko teidän pakko olla minua vastaan? Nyt varmaan ajattelette, että itse kerjään tätä valitusta, mutta mitä minä sille voin? Olen vain tavallinen kaveri, joka yrittää olla muille kiltti, mutta muut eivät huomaa sitä. Joten saisitte pikkuisen muuttaa tätä käytöstänne.

P.S. Tiedän, ettette varmaan edes välittäneet tuosta äänestyksestäni, mutta koska menitte muuttamaan sitä, päätin sulkea sen koska se ei ollut kokonaan minun tekemäni.

P.S. 2 VP, tiesin kyllä mk:n viestin pointin, mutta koska minun pääni muutenkin oli rasittunut, unohdin sen, enkä keksinyt vastausta. Nytkään en keksi, mutta yritän ainakin.
KNEEEEEEEEEEEEEL!!!

mk

  • Indyfani
  • Viestejä: 165
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #12 : 20.07.2008 klo 20:26:57 »
Lisäksi haluaisin pistää palautetta Kairon baarin vanhempien käyttäjien käytöksestä: onko teidän pakko olla minua vastaan? Nyt varmaan ajattelette, että itse kerjään tätä valitusta, mutta mitä minä sille voin? Olen vain tavallinen kaveri, joka yrittää olla muille kiltti, mutta muut eivät huomaa sitä. Joten saisitte pikkuisen muuttaa tätä käytöstänne.

P.S. Tiedän, ettette varmaan edes välittäneet tuosta äänestyksestäni, mutta koska menitte muuttamaan sitä, päätin sulkea sen koska se ei ollut kokonaan minun tekemäni.
Parahin tavallinen kaveri, se että minä en näitä äänestyksiä ymmärrä tai että joku muu antaa sinulle siitä muuten palautetta ei tarkoita sitä että kukaan olisi sinua vastaan. Jos lukisit foorumin postauksia enemmän rivien välistä, huomaat että täällä nyt vähän jokainen kuittailee välillä itse kullekin. Ei kannata joka asiaa ottaa niin kauhean henkilökohtaisesti. Mielestäni Finn kuitenkin korjasi äänestyksesi ihan fiksusti, joten miksi ottaa siitäkin itseensä?
« Viimeksi muokattu: 21.07.2008 klo 23:13:28 kirjoittanut mk »
"You shouldn't forget the importance of entertainment."

Tonos

  • Indyfani
  • Viestejä: 56
  • Anthony Tonos
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #13 : 21.07.2008 klo 01:57:48 »
Nyt tämä menee kyllä niin offiksi. Täällä keskustellaan scifistä joten Indy-jäbä  anna olla.( Se on aina plussaa jos äänestys korjataan tai muutetaan)


No nyt asiaan. Voisiko joku suositella minulle uutta sci-fi sarjaa tai elokuvaa.
Lista jo nähdyistä sarjoista:
Stargate
Stargate Atlantis
Firefly
Dune ja jatko sarja

Leffoja en ala luettelemaan koska niitä on katsottu.

IndianaFlippo

  • Indyfani
  • Viestejä: 248
  • Control-
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #14 : 21.07.2008 klo 11:13:38 »
Muuten scifi ei kiinnosta paitsi SW ainut, joka uponnut minuun. Kavereiden kanssa ensiviikolla SW maratooni eli n. 12h SW:tä putkeen, hihi. Pitää varmuuden vuoksi ottaa Läppäri ja mokkula mukaan ja sohvan taakse nettiin, reps.
Foorumeilla vietetty aika: 10 080 000 sadasosaa 05.08.08 Klo 19:38

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #15 : 21.07.2008 klo 18:02:46 »
Meikäläinen ei ole muuttanut yhtäkään äänestystä, joten STFU. Avasin äänestyksen.

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #16 : 21.07.2008 klo 18:17:32 »
Väärän puun haukkuminen oletusten pohjalta on aika ikävää toimintaa. Minä sen uuden vaihtoehdon sinne lisäsin. Ja täytyy sanoa että pidän myös kohtalaisen kummeksuttavana sitä että joku vetää hernaria isolla pillillä nokkaansa tuollaisesta, sillä eihän se vaikuta äänestyksen muihin vaihtoehtoihin millään tavalla.

Sitten käsittäisin tästä nousseen metelin jos samalla olisi vaikka nollaantunut koko polli tai jotenkin muuten menty tämänhetkisiä tuloksia peukaloimaan. Tekis melkein mieli antaa eräälle jäsenelle uusi spesiaalistatus "Drama Queen"...
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net

Jolius

  • Indyfani
  • Viestejä: 1
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #17 : 21.07.2008 klo 19:15:24 »
Missä on thunderbirds? :o

Kyllä SW on noista vaihtoehdoista paras elokuva. Sarjoista paras on varmasti Stargate.

Indy-jäbä

  • Indyfani
  • Viestejä: 253
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #18 : 21.07.2008 klo 21:33:24 »
Okei okei, olen pahoillani kaikesta, mutta en minä voinut tietää kuka sitä muutti. Itse kun olen tällainen herkkä henkilö, joten se voisi olla syy hermostumiseeeni. Jos olisitte halunneet tuon äänestyksen muuttuvan, niin olisitte vain pyytäneet, kyllä minä olisin sitä muokannut. Tai oikeastaan varmaan en, sillä en tiedä, kuinka äänestyksiä muutetaan. Eli voisiko joku neuvoa minua, kiitos?

Mutta ei sen enempää. Unohdetaan koko tämä hässäkkä ja jatketaan tätä keskustelua, okei.
KNEEEEEEEEEEEEEL!!!

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #19 : 21.07.2008 klo 22:36:06 »
Anteeksipyyntö hyväksytty.

Ja noita pollejahan ei voi normijäsenet muokkaillakaan, tarvitaan vähintään valvojan oikeudet. Ja tämän pikku episodin jälkeen muuten normijäseniltä poistui kanssa mahdollisuus lukita omat pollinsa. Huudelkaa jatkossa modesetiä paikalle jos aihetta tulee.


Ja sitten takaisin skiffyshown pariin.
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #20 : 22.07.2008 klo 18:23:05 »
Laitoin vikan vaihtoehdon perään ", mikä?" -pätkän.

Indy-jäbä

  • Indyfani
  • Viestejä: 253
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #21 : 26.07.2008 klo 19:44:02 »
Hei VP, voisitko vaihtaa noitten ei mikään- ja joku muu-vaihtoehtojen paikkaa, ja lisäksi muuttaa Stargaten nimen sen suomenkieliseksi nimeksi, Tähtiportiksi. Muuta en pyydä.
KNEEEEEEEEEEEEEL!!!

IndianaFlippo

  • Indyfani
  • Viestejä: 248
  • Control-
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #22 : 02.08.2008 klo 22:14:21 »
Jos joku ei satu tietämään niin Tähtiportti tulee subilta Lauantaisin Puoli yhdeltä aina. Olen katsonut nyt kaksi viimeisintä jaksoa, hyvä sarja muuten.
Foorumeilla vietetty aika: 10 080 000 sadasosaa 05.08.08 Klo 19:38

we_burn

  • Indyfani
  • Viestejä: 32
    • Helloween Finland
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #23 : 01.11.2008 klo 12:52:44 »
Jos joku ei satu tietämään niin Tähtiportti tulee subilta Lauantaisin Puoli yhdeltä aina. Olen katsonut nyt kaksi viimeisintä jaksoa, hyvä sarja muuten.

Loistava sarja. Parani vaan loppua kohden. Harmi että ei jatkunut 10-kauden jälkeen.. Harmi myös että Atlantis päättyy 5. kauteen.

Tosin minusta Atlantiksen suurin moka oli korvata Elisabeth Weir Samantha Carterilla katsojalukujen nousun toivossa. Tapping loisti SG1:ssä mutta Atlantiksessa se jäi jotenkin vaisuksi.

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Paras scifi-sarja/-elokuva
« Vastaus #24 : 01.11.2008 klo 22:02:01 »
Loistava sarja. Parani vaan loppua kohden.
Minusta taas hieman heikkeni. Oli varsin mainiota tavaraa 8. kauteen asti, mutta RDA:n lähtö sarjasta ja muutenkin aika radikaali "uudistuminen" vei hommasta jonkun verran makua.

Enkä nyt tarkoita että siitä ihan sontaa tuli, kyllähän sitä tuli vielä silloinkin seurattua ja ihan tykättyäkin. Mutta ei siinä enää ollut ihan sitä alkukausien meininkiä, koko sarjan ideahan perustui siihen tietynlaiseen karuuteen. Kaikki muukalaisteknologia on muinaista ja ihmiset joutuvat kyhäämään ties minkälaisia purkkavirityksiä niitä käytelläkseen. Mutta nyt... etenkin Atlantis tuntuu olevan vähän samanlainen kuin kaikki muutkin scifisarjat.

Mutta kyllähän sitäkin kattelee paremman puutteessa...
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net