Kirjoittaja Aihe: Britti versio  (Luettu 7741 kertaa)

hän joka jääköön nimeämät

  • Indyfani
  • Viestejä: 7
Britti versio
« : 26.06.2008 klo 21:30:33 »
mun vanhemmat ei anna mun katoo muuta Indyy kuin kadonneen aarteen metsästäjät  olisko lisää tietoo siitä tuomion
temppelin Britti versiosta joka on K 13 >:( >:( >:( ??? ???

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Britti versio
« Vastaus #1 : 26.06.2008 klo 21:38:17 »
Ei vissiin saatavilla Suomessa, hyvä leffa on raiskattu leikkaamalla kaikki vähänkin ikävämmät asiat pois. Nykyään noi kaikki leffat ois K-13 jos kyseinen ikäraja olisi ollut olemassa tarkastuksen aikana. Kyllä ny ainakin Viimeistä ristiretkeä pitäis alle 15-vuotiaidenkin pystyä katsomaan, IMO. Sehän oli teattereissakin K-14.

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Vs: Britti versio
« Vastaus #2 : 27.06.2008 klo 02:42:11 »
Mä katoin noi ekaa kertaa kun olin 7 vuotias eikä traumoja jäänyt -.-

Mutta nyt knu tuli nää uudet DVD julkaisun vanhoista, eikös ne arvostltu uudelleen? Mistä siis syy että ne pysyivät K-15 leffoina lukuun ottamassa KAMia (vai jäikö sekin?) joka tapauksessa.
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

Miksa

  • Indyfani
  • Viestejä: 136
Vs: Britti versio
« Vastaus #3 : 27.06.2008 klo 10:28:55 »
KAM ei tainnut jäädä. En kyl ymmärrä, miksi Vika ristiretki on K-15.  ??? Eikö K-13 sopisi paremmin?

IndianaFlippo

  • Indyfani
  • Viestejä: 248
  • Control-
Vs: Britti versio
« Vastaus #4 : 27.06.2008 klo 13:37:45 »
Mielestäni ensimmäinen k-13, kakkonen on selvä k-15,kolmonen k-13. Älkää kyselkö enempää en osaa vastata.
Foorumeilla vietetty aika: 10 080 000 sadasosaa 05.08.08 Klo 19:38

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Britti versio
« Vastaus #5 : 27.06.2008 klo 13:54:53 »
Mutta nyt knu tuli nää uudet DVD julkaisun vanhoista, eikös ne arvostltu uudelleen?
Ei tietääkseni, ainakaan Elonet ei tunne niitä. Viimeisin tieto on vuoden 2003 boksi (K-15), 9.5.2000 tehdyt TT:n ja ja VR:n uusinta-arvioinnit (ei muutosta, K-14 vaihtui K-15:ksi vuonna 2001) ja 15.2.2002 KAM:in ikäraja muuttui Suomen elokuva-arkiston tilaamassa arvioinnissa K-11:ksi. Pitäis vissiin tilata uusinta-arvioinnit. :P Alun perinhän KAM oli K-16 ja muut K-14, uusin tietty K-13.

Indy-jäbä

  • Indyfani
  • Viestejä: 253
    • Sähköposti
Vs: Britti versio
« Vastaus #6 : 25.08.2008 klo 20:24:49 »
No mä joku vuosi sitten kävin tuolla Saksassa ja kun mun vanhemmat oli vähän kaupoissa, niin hotellissa katsoessani tv:tä siellä yhdellä kanavalla pyöri Kadonneen aarteen metsästäjien saksalainen tv-versio, jossa oli saksalainen dubbaus. No se ei minua haitannut mutta kun sitten tuli sen loppukohtauksen aika, jossa arkki paljastaa voimansa niin huomasin jotenkin että Kolmas valtakunta elää edelleen saksalaisissa: nimittäin Dietrichin, Tohtin ja Belloqin kuolinkohtaukset oli leikattu pois ja ainoastaan natsisotilaiden kuolema näytettiin. Varmaan ei ole ihmeellistä, mutta itse kyllä elokuvan loputtuakin kysyin itseltäni että "Mitä oikein tapahtui? " ???.
KNEEEEEEEEEEEEEL!!!

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Britti versio
« Vastaus #7 : 26.08.2008 klo 16:23:43 »
^Kyse saattaa olla myös ihan ikärajasensuroinneista. Jos leffa tuli ennen tiettyä kellonlyömää illalla, siitä on mahdollisesti sensuroitu pois osiot jotka sallivat ratingin tiputtamisen esitysajankohdan suomalle tasolle. Salamojen kaatamat sotilaat eivät välttämättä ole "liian jännää" katsottavaa, sulavat ja räjähtävät päät sen sijaan ovat.

Suomessa tätä ei harrasteta, mutta sellainen asetus on silti meilläkin olemassa että K15-luokiteltua materiaalia (ja siitä ylöspäin) ei saa näyttää ennen iltayhdeksää.
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net