Kirjoittaja Aihe: laukku  (Luettu 47548 kertaa)

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
laukku
« : 25.08.2006 klo 16:17:31 »
tässä on kuvia mun "uudesta" laukusta jonka tein kun muokkasin tota SA-laukkua  ;)
« Viimeksi muokattu: 26.06.2011 klo 17:05:33 kirjoittanut Dr.Jones »

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: laukku
« Vastaus #1 : 25.08.2006 klo 17:11:35 »
Hmm, siis vaihdoit tohon painonapit ja panit kaks D-rengasta tonne reunoille? Painonappityö ei ole aivan moitteetonta ja D-rengaiden kangas on eriväristä kuin itse laukun. Muuten ihan siistiä jälkeä, toi SA-logo vähän häiritsee ja siitä puuttuu pari yksityiskohtaa kuten se yks pyörylä kyljestä ja kaks venttiiliä pohjasta.

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: laukku
« Vastaus #2 : 25.08.2006 klo 17:41:41 »
Ja sit mä tein kokonaa uuden muotoisen tosta laukusta-siis se SA-laukku on sellaine pussimainen toi on tollainen kulmikas. Mä yritän vielä ettiä tohon ne ilmanvaihtonapit ja ne pyörylät. :-\

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: laukku
« Vastaus #3 : 07.09.2006 klo 19:47:35 »
Mä olen nyt pitkään aikonut laittaa ne ilmanvaihto reikänapit tohon mun laukkuun. Vahinko vaan kun sellaisia ei löydä oikein mistään  >:( Ja on ollu vähän vaikee kysellä mistään kun ei tiedä niitten "oikeata" nimeä  :roll:

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: laukku
« Vastaus #4 : 07.09.2006 klo 22:05:26 »
Niin arvelinkin. Mulla on tilauksessa reilu 60 vuotta vanha alkuperäinen käyttämätön MkVII, pitäs tulla vissiinki ens viikolla. Hihna pitäs vielä hommata jostakin, Lost Arkilta ja Noel Howardilta lähtis mutta ne maksaa melkein yhtä paljon kun ite toi laukkukin. Pitää kysyä jossain foorumilla josko joku EU:ssa haluais myydä mulle omansa niin ei tarvis maksaa tullia ja veroja.

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: laukku
« Vastaus #5 : 08.09.2006 klo 07:27:22 »
Mistä tilasit  ??? ja mitä sellainen tulis maksaa  :roll:

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: laukku
« Vastaus #6 : 08.09.2006 klo 12:13:06 »
Endicottsilta, http://endicotts.co.uk/. Niillä on vissiinki tulossa jokin parempi PayPal-systeemi, mä tilasin omani käyttäen keväistä MkVI-laukuille tehtyä systeemiä. 20 puntaa eli noin 30 euroa, hihnasta vois pulittaa max 15 euroa. NH:n ja LA:n hihnat on jotain 17 puntaa plus posti eli 25 euroo plus posti. Jos tilais Todd's Costumesilta Jenkeistä pitäs pulittaa 34,95 taalaa eli 27,5 euroo plus tulli ja verot. Jos mä vaikka oletan sen tullin olevan 3% pitäs maksaa loppujen lopuks noin 34,5 euroa. Saman verran maksais Magnoli Clothiersilta.

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: laukku
« Vastaus #7 : 10.09.2006 klo 19:15:26 »
Katoin muuten taas Varustelekan sivuja ja huomasin siellä kantohihnojen puolella sellaisen n.2 cm leveän tumman ruskean nahkakantohihnan. Vahinko vaan kun siinä kuvassa ei näy soljen muotoa  ??? Mut nyt kun mä meen sinne taas lähipöivinä käymään niin mä katon niitä sit tarkemmin :) Ja hintaa nillä oli vaan 5 euroo. Mut kyllä siitä huomas että olis siinä vähän muokattavaa että sen saa laukkuun  :-\

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: laukku
« Vastaus #8 : 10.09.2006 klo 19:23:54 »
http://workspace6.smilehouse.com/workspace.client_varusteleka/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=bw-g3hihna

Toi solki näyttää olevan aika hyvä ja muutenkin hinta on ihan kohdallaan. Ostapa tollanen tai ota parempi kuva niin voidaan arvioida miltä näyttää. Jollei parempaa löydy niin toi voi olla hyväkin vaihtoehto. Jos jokin kohta mättää pahastikin niin tollasen vois panna ainakin tohon mun MP40-airsoftiin jonka hommasin Viipurin torilta kuudella eurolla. Toisaalta sillon hihnan ja ite aseen hintaeroa olisi vain euro. :roll: Sama ongelma on sen laukunhihnan kanssa, ite kannettava esine ja sen hihna maksavat yhtä paljon.






Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: laukku
« Vastaus #9 : 10.09.2006 klo 19:29:43 »
Ja huomasin siinä hihnassa että siinä toisessa päässä on sellainen ihme liitin  ??? Mutta kyllä sen saa muokattua ihan sopivaksi  :tup: Sitä mä kans aloin miettiä et mikäköhän on ollu sen mustan pyörylän tarkoitus sen kaasunaamari laukun kyljessä aikoinaan  ??? Vois ettii joltain sivuilta tietoa :roll:

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: laukku
« Vastaus #10 : 10.09.2006 klo 19:39:35 »
Niin siis minkä mustan pyörylän? Tarkoittanet sitä hopeista joka on noitten Mark-seiskojen ja kutosten kyljessä? Sen pointsina on se että laukkua oli tarkoitus pitää rinnalla ja toisesta kyljestä lähtenyt nartsa kierrettiin rinnan ympäri ja sidottiin toisella puolella pyörylään kiinni jotta se laukku ei heiluis joka suuntaan koko ajan.

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: laukku
« Vastaus #11 : 12.09.2006 klo 18:16:57 »
Laukku tuli vihdoin. H.&Sons, vuosi joko 1941 tai 1942. En saa selvää kumpi, todennäköisesti -41. Ei oo ihan niin keltanen kuin noissa kuvissa, ilta-aurinko hämää.








Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: laukku
« Vastaus #12 : 12.09.2006 klo 21:56:19 »
Kyllä täytyy sanoa että hieno on  :tup: Yllättävän leveä toi alkuperäinen nauha. Ajattelin ite ostaa täs lähiaikoina kanssa ehkä uuden laukun. Sitten kun taas on sitä rahaa  ;D Muuten missä päin maailmaa toi liike on  ???
« Viimeksi muokattu: 13.09.2006 klo 07:14:54 kirjoittanut Dr.Jones »

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: laukku
« Vastaus #13 : 12.09.2006 klo 22:05:14 »
Ai Endicotts? 2 West Street, Exeter, UK. Eli Britanniassa. Google Maps -linkki

Alkuperänen hihna on 5,2 senttiä eli reilut kaks tuumaa. Tuplasti leveempi kuin siihen pantu nahkahihna. Leveys tietysti on suoraan verrannollinen mukavuuteen, aina levee kangaspala on mukavampi olkapäätä vasten kuin kapee nahanpala. Onko hajua millon käyt siellä Lekalla?

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: laukku
« Vastaus #14 : 12.09.2006 klo 22:07:47 »
Joo mä käyn siellä ensi perjantaina. Käyn ostaa samalla sen hihnan :tup:

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: laukku
« Vastaus #15 : 16.09.2006 klo 18:46:45 »
Joko kävit? Oliko hyvän näkönen? Kuvia?

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: laukku
« Vastaus #16 : 17.09.2006 klo 18:01:59 »
Joo kävin! Hihna sopii kuin valettu tohon laukkuun  ;D
« Viimeksi muokattu: 24.03.2007 klo 20:47:37 kirjoittanut Dr.Jones »

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: laukku
« Vastaus #17 : 17.09.2006 klo 18:09:47 »
Hyvältä näyttää, vähän lyhyeltä vaan. Ton soljen pitäs olla rinnan kohdalla eikä viis senttiä laukusta. Onko kuvia suoraan edestä ja laukku päällä niin näkis paremmin soljen muodon ja sen asettautumisen?

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: laukku
« Vastaus #18 : 17.09.2006 klo 18:15:29 »
Se on kyllä vähän lyhyt mutta kyllä se indymäisemmältä näyttää kun siinä on nahkahihna. Ja onhan lyhyys ymmärrettävää kun toi on tarkoitettu aseeseen. Ei ole sellaisia kuvia vielä mutta otan niitä tässä nyt lähipäivinä.  :tup:

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: laukku
« Vastaus #19 : 17.09.2006 klo 18:27:32 »
Otin nyt tässä yhden kuvan kun tul puheeksi  :-\ tässä on edestä otettu kuva.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2006 klo 18:15:17 kirjoittanut Dr.Jones »

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: laukku
« Vastaus #20 : 17.09.2006 klo 18:34:23 »
Joo ihan liian alhaalla, ainakin 15 senttiä. Eikä toi soljenkaan muoto ole ihan paras mahdollinen. Tietty toi vois mennä vaikka jollekin pienikokoiselle tai lapselle ja eiköhän sillä pärjää sen aikaa että saa paremman. Vois koittaa hommata tollasen siihen MP40:een. Kuis sä ton hihnan toisen pään kiinnitit? Ja mistä hommasit ton vyön? Mulla on pari close enough -vyötä, mut tollanen messinkisolkinenkin ois kiva.

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: laukku
« Vastaus #21 : 17.09.2006 klo 18:38:49 »
Niin onhan se vähän matalalla- mutta ihan hyvin se mulle kelpaa :tup: Mä ostin ton vyön Lohjan euromarketista maksoi 12 e Siellä on messinkisolkisia vöitä vaalean ja tummanruskean värisinä. Mullakin oli aluksi hopean värinen solki mutta onneksi löysin ton messingin värisen  ;D Mä sain ton pään kiinni tohon sellattin että mä irrotin sen alkuperäisen mustan kiinnittimen ja laitoin ton D-lenkin laukun kiinnittimeen ja hihnaan kiinni.

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: laukku
« Vastaus #22 : 17.09.2006 klo 18:55:14 »
12e? Aika kallis. Mä sain KappAhlista kaksi vyötä 8e tai jotain sellasta. Eli revit sen metallihärvelin irti hihnasta ja jotenkin pujottelit sen renkaasta sisään?

Voisit muuten vähän pienentää noita kuvias ennen kuin paat ne nettiin, 1600x1200 on useimmiten liian iso eikä iso koko tuo merkittävästi lisää yksityiskohtia. Kans ne vie ihan sikana levytilaa, enää reilut 34 megaa 400:sta jäljellä. Aion kyllä hommata jossakin vaiheessa lisää tilaa mutta yritetään pärjätä tällä niin pitkään kuin mahdollista. Kans vois jossakin vaiheessa siirtää koko roskan tän palveluntarjoajan kakkospalvelimelle jossa on uudemmat softat ja paremmat osat. Silloin sais siirrettyä kans foorumin UTF-8 -aikaan. Viimeistään jouluna jolloin tää domaini ja sivutila menee uusintaan.

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: laukku
« Vastaus #23 : 19.09.2006 klo 21:19:10 »
Otitko noi kuvat pois lopullisesti vai vain tilapäisesti pienennyksen ajaksi?

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: laukku
« Vastaus #24 : 20.09.2006 klo 15:56:49 »
Käväsin Lekassa äsken kattelemassa. Ne BW G3 -hihnat on kyllä aika kaukana kunnollisesta, ne tuntu musta aika kapeilta ja käytettyinä oli kans vähän kulahtaneita. Mutta se sopii ihan hyvin tohon MP40:een, ostin kans siihen 2100 ammusta ja yhestä jousiammuntaliikkeestä Kruununhaasta kräkkerimateriaalia ruoskaan. Lekassa ei ollut ainakaan henkarissa enää yhtäkään kunnollista paitaa vaan ainoastaan niitä huonommat rintataskut omaavia. Siellä oli kans aika mielenkiintoinen SA-laukku, ihan tummanvihree tornilogolla ja ilman sitä sisällä olevaa osastojakajaa. Ne oli muuten muuttanu E-rapun lastauslaiturilta A-rapun edustustiloihin.